::jOurNey::mEaniNg of LifE~

http://www.smileycodes.info

cReam's bLog

kalbu..

Published by maNgo_cReam('',) under on 11:14 PM

pls ignore this page . 


ya Allah..!!

attolabatu syarifah,kal lukluil maknun yakunu autad lil najahil waton.
mm,jadi??
apa yang aku cari selama ini?
apa yang aku buat?
kenape kau sedeh sangat?
kenape?
ya  Allah..
kau kuatkan la semangat aku..  
betulkan lah niat aku..
permudahkan lah urusan ku..
yaALLAH
jangan kau bebankan kami apa yang tak mampu kami pukul ya Allah..
kau tetapkan lah cahaya iman dan islam dalam diri ku ya allah!

besok dah nak balik sg.buloh..
aku ingat lagi lecturur ak cakap.. balik cuti nih buang segala sifat sifat buruk tuh..
buat azam yang baru..
my father said "i always think problem.."
all the problem have the solution..
Allah tak beban kan seseorang hambanya dengan beban yang tak mampu mereka pukul..
la yukalifu nafsan ila wusaha..

ape kehe nye ak tulis ,ak nasihat kat diri ak balik..
tawu pon memujuk diri sendiri.. tak ya la nak publish2 kat cini.
sukati ak la ak nak tulis..
haha..
maaf la.. sila ignore page ini,.. jiwa tak keruhann..
wahh.. tengok tengok jam dah pukul 11 lebey??
tak siap packing...!
tak abis bace nota lagi..
haa,lalai lagi..
manusia..

nak bebel lagi nih..
mase selalu mengejar kita tapi kita?
wooh,selalu wat kerje tak bermanfaat.. macam ni la,,
contoh tak elok jangan ikut..
y baik jadi pegangan yang buruk jadi pedoman..
(betol ke tak peribahasa aku ak tak tawu la)
akhirukalam,,kwn aku sering berpesan.. 'senyum senyum..'
haha,, yela .. senyum2
dlm duka kite tetap tersenyum kerana 
dlm senyuman kite  menyebabkan org lain bahagia tak tak berduka sama
wawa.. peace no war!

waallahualam~







yAng mEnuLis~

penghijrahan sahabat

Published by maNgo_cReam('',) under on 6:55 PM

hijah dalam kata lain perpindahan

Sesungguhnya orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah (fisabilillah), mereka itulah yang boleh mengharap (mendapat) rahmat dari-Nya.” (Surah al-Baqarah, ayat 218)

Sesungguhnya orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah dengan harta benda dan jiwa mereka adalah lebih besar dan tinggi darjatnya di sisi Allah dan mereka itulah orang yang berjaya.” (Surah at-Taubah, ayat 20)

Sesungguhnya setiap amal itu bergantung kepada niatnya. Maka sesiapa yang berhijrah semata-mata kepada Allah dan Rasul-Nya, maka hijrahnya diterima Allah dan Rasul-Nya, dan sesiapa yang berhijrah kerana keuntungan duniawi, ia mendapat apa dikejarnya, atau kerana perempuan yang akan dikahwini, maka hijrahnya terhenti pada apa yang diniatkannya.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)



sahabat cream Suhaila,Anisah,Nasirah, telah berhijrah dan berangkat ke jordan 
pada 4/sep/2011 yang lalu..
mereka ambil coarse bahasa arab
dah 5 hari mereka disana..sebelum penerbangan Suhaila sempat call cream.
(terharu rasa nye..hihi)
semalam kiranya cream dapat contac mereka
teruja teruja..!
mereka cerita mereka dah dapat lihat unte unte,padang pasir disana
double teruja.. haha
tapi disana susah sangat nak on9 mereka kata..
jauh sudah mereka diperantauan..mencari ilmu Allah yang luas ini
teringin rasanya nak menjejaki bumi Arab..
pada hari ni pula,, sahabat cream,nadratul muneerah pula berangkat ke jordon
amibil coarse pergigian
bakal menyusul nabila dan naim kat mesir dalam bidang madic.
aisyah (acah) pula berhijrah ke bejing
mengajar bahasa cina 

semoga kalian berjaya dan tabah berjuang di negara orang.. 
insyaallah..

sepesal tok korg.. hihi
dan kini,,sahbat cream di sliss ramai yang telah berhijrah
untuk mencari ilmu Allah yang luas ini..
tak kiralah di dalam negara mahupon diluar negara..
walaubagaimanapun.. 
raya nih kami sempat juga berkumpul dan ziarah menziarahi sahabat yang lain..

terbaekk la korang!!haha
harap tahun depan dan tahun depan depat berkumpul lagi
ukhwah fillah..~








yAng mEnuLis~

zaman dulu kala..

Published by maNgo_cReam('',) under on 6:49 PM

assalamualaikum dan salam sejahtera

hari ni cream bukak tou tube.. pas tu tertibe teringat sliss.. 
taraaaaa~
~
~
~
hasil carian
credit to : syahmi

p/s : stop the song below to hear the movie clearly..




yAng mEnuLis~

hELLo~ thAnks fOr foLLowiNg

wELcOme~

center>