::jOurNey::mEaniNg of LifE~

http://www.smileycodes.info

cReam's bLog

Published by maNgo_cReam('',) under on 1:39 AM
Assalamualaikum dan selamat pagi =)
Alhamdulillah.. allah masih beri ruang dan peluang untk kita melihat ciptaaan Nya nan indah ini, menghirup udaraNya, let's say Alhamdulillah together..

Campuran merah dan kuning menjadi= ?
Campuran hijai dan putih menjadi = ?
Belajar seni la plak ye kita mlm ni.
Warna yang telah dicampurkan dua itu akn menjadi warna yang akn terjadi kan (sila cuba experimen ni di rumah =) ) dua campuran warna itu takkan menjadi warna ungu seperti mana yang kita inginkan .. sebab ap 1, sebab dah salah tu campuran dy 2, setiap warna ada sifat2 nya jadi kne betul la campurannya... betul tak?

Kita sebagai manusia seringkali mengharap macam macam harapan.tapi perlu juga ingat yang tak semua Allah beri dengan cepat dan tak semua Allah beri ap yang kita nak tapi Allah beri apa yang kita perlu.

cuba kita wat experimen lagi ●●●
Kita campurkan campuran warna tersebut then kita bandingkan or kita samma ratakn warna y kita campurkan tu semula dengan campuran y asal.
(Rasanya paham tak dengan experimen kita hari ni =,=" ? ) ok jawapanya>> of coz la tak kan? (Sbb cream wat soalan , skema jawapn dia mcm tu ea...huhu).

Kolo mcm tu apa kaitan dengan perasaan? Kita tidak boleh melawan perasaan syg sebab Allah letakkan dalam diri kita perasaan kasih dan syg.yang kita mampu mengawalnya denya iman dan takwa.

mcm campuan warna tadi, ia tidak dapat nak di ratiokan dengan nisbah warna yang awal setelah dicampurkn dengan semua warna kan? macam tu jugak la dengan kasih sayang. kita boleh berusaha untk menyamaratakan kasih sayang tapi hakikat nya pasti ada perbezaan.. (cukup jangan kasi alasan apa apa.¡¿.haha.. ) contoh ibu bapa sendiri pastinya ada anak yang dia senag, anak yang dia sayang lebih.
Ok, kita singkap sejarah sebentar__kita perlu hidup dengan pelajari sejarah__  rasulullah s.a.w mempunyai ramai isteri tapi baginda ada isteri yang baginda kasihi. Siapakah kita untuk menolak kasih sayang yang Allah campakkan dalam hati? Layakkah kita untuk membuamg perasaan syg dalam diri individu lain? waaa... jdi DR.CINTA plak.. maag ye cik blogger dr.cinta..heee....

cuma, pikir pikirkan lah.... kolo kita cakap kita hanyalah manusia , pikir juga .. orang lain juga manusia



Hati ini sangat lembut.... adakah betul reader yang ambil medic? walau sekuat mana luaran , walau setabah mana luaran, walau segembira mana luaran, walau se walauwalaupun.... ia pasti akan terluka.sedalam mana se parah mana hanyaAllah sahaja yang tahu.tapi perlu ingat``jangan ikut hati kelak kamu akan mati `` 
Ubatlah hati dengan zikrullah walau pasti masih ada parut di hati... weee~ jiwang pulak malam2

Aduhai hati
Jangan lah kau bersedih hati
Sematilah dalam hati mu ini
Dan fikuranmu ini
Semua ini adalah ujian dariNya
Kamu tidakkan lari dari menghadapinya.
Dlm alquran ada menyebutkan " jangan lah kamu menganggap kamu beriman selagi mana jamu belum diuji"

_jk sala tlg betulkan_
salam muhasabah.... =) senyum sokmo




yAng mEnuLis~

hELLo~ thAnks fOr foLLowiNg

wELcOme~

center>